Apakah Surat Kebenaran untuk Kerosakan Kenderaan Bermotor?
- Pihak Bank menawarkan servis untuk mengeluarkan surat kebenaran kepada para pelanggan yang ingin membuat tuntutan kepada Tribunal Tuntutan Pengguna Malaysia berkenaan kerosakan kenderaan bermotor yang masih di dalam tempoh pembiayaan.
Bagaimana untuk memohon surat kebenaran untuk memudahkan tuntutan pengguna bagi Kerosakan Kenderaan Bermotor kepada Tribunal Tuntutan Pengguna Malaysia?
- Permohonan di Cawangan : Hadir ke mana-mana cawangan Bank Muamalat dan serahkan Borang Servis Perkhidmatan.
- Permohonan Melalui Talian Khidmat Pelanggan: Hubungi Talian Khidmat Pelanggan melalui nombor telefon dan e-mel di bawah untuk permohonan.
Tempoh untuk permohonan?
- 14 hari dari hari pelanggan menghantar permohonan dengan dokumen lengkap.
Apakah dokumen yang perlu dikemukakan oleh pelanggan untuk tujuan permohonan Surat Kebenaran untuk Kerosakan Kenderaan Bermotor?
- Pelanggan perlu mengisi Borang Servis Perkhidmatan dan menyerahkan kepada cawangan.
Adakah permohonan akan dikenakan sebarang bayaran & caj?
- Tidak
Hubungi Kami
- Untuk sebarang pertanyaan atau bantuan, sila hubungi Talian Khidmat Pelanggan kami di 03-2600 5500 atau emel kepada feedback@muamalat.com.my atau kunjungi cawangan Bank Muamalat yang terdekat.
Soalan Lazim
Sekiranya mempunyai pertanyaan lain, dapatkan jawapan dalam Soalan Lazim kami di bawah:
Soalan Lazim mengenai surat permohonan kebenaran