Bagaimana Pelan Penjadualan & Penstrukturan Semula (R&R) kami membantu anda?
Penjadualan Semula
Ini melibatkan perubahan pembayaran tanpa mengubah terma dan syarat sedia ada kemudahan pembiayaan. Ia mengurangkan bayaran bulanan dan boleh melanjutkan tempoh pembiayaan jika berkenaan.
Penstrukturan
Ia melibatkan pengubahsuaian terma dan syarat utama kemudahan pembiayaan, memerlukan perjanjian baharu (aqad). Ia merangkumi perubahan besar, termasuk harga jualan yang disemak semula dan dokumentasi dikemaskini.
Nota: Pasukan kami akan menilai keadaan kewangan semasa anda dan menyediakan penyelesaian yang sesuai untuk kemudahan pembiayaan runcit anda dengan kami.
Kelayakan
Semua jenis pembiayaan individu
- Pengurangan gaji atau,
- Kehilangan pendapatan, tetapi dianggap mampu buat bayaran ansuran apabila dijadualkan semula
- Pelanggan tidak muflis
- Pelanggan tidak mendaftar dalam mana-mana program AKPK.
Bagaimana untuk Memohon?
Isi borang di bawah dan emel maklumat lengkap beserta dokumen sokongan ke bantuanbayaran@muamalat.com.my
Lampiran 1: Borang Permohonan Penjadualan semula
Lampiran 2: Surat Akuan Berkanun (bagi yang tiada slip gaji atau penyata bank)
Untuk bantuan lanjut, hubungi Khidmat Pelanggan kami, hari ini.
- Hubungi kami di talian 03-2600 5500
- E-mel: feedback@muamalat.com.my
Atau, anda juga boleh kunjungi mana-mana cawangan kami di seluruh negara.
Soalan Lazim
Pertanyaan lain? Dapatkan jawapan dalam Soalan Lazim kami di bawah:
Soalan Lazim berkenaan Pelan Penjadualan & Penstrukturan Semula